torsdag

i tisdags åkte min klass till brunskog, där det väntade en massa skoj.
vi åkte från skolan vi nio, när vi kom fram så blev vi uppdelade i grupper. vi skulle nämligen göra fem olika aktiviteter. vi började med någon naturruta, sedan vidare till bågskytte, (vilket var kul), sedan vidare för att paddla kanot, (där jag,emma och sofie bra som vi är råkar välta hela kajaken mitt i det skitigaste träskvattnet, usch det var inge vidare fräscht, men kul som tyckte vi det var iallafall), sedan vidare till en "lekpark" där vi fick göra en hinderbana, vilket jag inte gjorde pga foten, sedan vidare till att klättra i berg, vilket jag heller inte var med på pga foten igen.
efter aktiviteterna så skulle vi laga mat i grupperna, våran grupp skulle baka bröd, det var kul. de andra grupperna skulle röka kött, göra fisk i grop och koka potatis och göra kall sås till. förutom att maten tog sisådär 4 timmar(alla var hungriga, lite jobbigt) så var den väldigt god, tyckte jag iallafall, kan ju iofs berott på att man inte ätit sen elva på dagen och middagen blev av vid åtta.
men dagen var väldigt härlig, med massa sol och värme. men natten däremot var fruktansvärd, det var kallt som fasen. skulle först sova ute på en "studsmatta" som var uppbyggd av något nät, men jag bangade efter bara någon halvtimme, höll på förfrysa där ute. men i tältet var det fan inte mycket varmare! det var ingen vidare natt vill jag lova. stackars emma som hade sovit ute, vaknade fem och kunde inte sova mer för att det var så kallt, satte sig vid brasan, där det även satt några fler som inte kunde sova.

andra dagen så fick vi göra lite vad vi ville, jag och emma beslöt oss för att ta en kanot och åka ut till mitten av sjön och bara lägga oss och sola, det var underbart, anna och linda kom även de ut med en kanot och joinade oss.
sedan rodde vi iland, la oss på bryggan och bara stekte, det var hur skönt som helst. sedan blev det lunch, sen skulle vi börja städa och plocka ihop allt, för klockan kvart i tre skulle bussen komma och hämta upp oss för att sedan åka hemåt. var hemma någon gång vid 4 kanske, då kom mamma och therese och hämtade mig, sedan åkte vi hem.

idag har jag även haft prov i naturkunskap, vilket gick helt okej, med tanke på hur pyttelite jag pluggade igår. jag kunde fan inte plugga, var så sjukt trött, ont i örat, ont i magen och helt borta. berodde nog på sömnbrist.

efter skolan idag som gick jag på stan en sväng med anna och emma, eller gick och gick vi satte oss ner och inväntade lite annat folk, de skulle nämligen iväg och segla, vilket jag gjorde för 3 veckor sen. så jag som trodde att jag skulle ta följe med caroline hem, trodde fel. den smarta tösen hade glömt bort att hon cyklade och att hon skulle ringa mig, så hon satt på bussen och var nästan hemma när jag ringde och frågade vart hon höll hus, haha. så jäkla bäst är du.

nu ska jag iväg till caroline och fika en sväng och även försöka förhöra henne på något prov hon har imorgon, fy fan säger jag bara, mycket pluggande nu för deras del.

ha en bra kväll, ciao

Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHAHA JAG DÖR! DET DÄR MED CYKELN! det bästa var att jag började asgarva så hela bussen gav mig mördarblickarna! hahaha sååå kul

2008-07-31 @ 17:47:27
URL: http://temanonsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0