söndag

Igår åkte jag och kollade på Lindas match vid tre, träffade även Sara där, sedan kom även Emma och Anna.
Det var så kul när Sara berättade att hon hade varit hemma hos en gammal klasskamrat till oss dagen innan och de hade hittat ett häfte som våran lärare hade satt ihop med massa dikter som alla i klassen hade skrivit i 9an, shit vad vi skrattade. hon hade hittat min och carolines som vi hade gjort, vi hade typ gjort ett rim om alla i klassen, herregud det hade jag glömt bort, men när hon sa det mindes jag!
Efter Lindas match, den slutade 2-0 till dom, så drog vi hem till Lindas mammas nya lägenhet på rud. Det var en jätte mysig lägenhet! Vi packade upp våra matkassar vi hade med oss och började sätta igång och laga mat.
Först ut att äta var Halloumin, det var inte riktigt som jag hade tänkt mig, konsistensen var inte alls som jag hade tänkt mig och inte så jätte god enligt mig. men linda och emma tyckte det var jätte gott, medans jag och anna tvekade lite.. Den såg mycket godare ut en den var.
Sedan blev det moussaka, grekisk sallad och tsatsiki, det var gott! eller ja zucchinin och auberginen  var inte det godaste men fick plocka bort det och äta det andra, då var det jätte gott.
Senare så skulle vi äta efterrätt, det var pannacotta med fruktsallad, det var nog det godaste den kvällen! jätte gott var det.
Men det var en väldigt trevlig kväll, dock blev vi lite trött efter all matlagning och ätande. Jag ser fram emot att vi ska göra såhär en gång i veckan nu framöver!



Idag blir det att plugga Pedagogisk ledarskap, som vi har prov i på tisdag! sen ska jag ta och läsa lite samhäll och svenska.
Senare ikväll ska jag även baka en paj till pappa, eftersom det är Fars Dag idag!


Halloumi                           Grekisk sallad                Tsatsiki

Moussaka                        Pannacotta med             Emma och Anna
                                           fruktsallad   

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0