söndag

Då var det dags för skola imorgon igen då, helgen går alldeles för fort. Man hinner ju verkligen ingenting, eller ja lite hinner man ju, men absolut inte så mycket som man vill hinna!

I fredags var jag hemma och myste, jag kände att jag behövde ta det lugnt och försöka bli frisk ordentligt. Det var väldigt skönt och behövligt.
I lördags var vi några stycken hemma hos Emil och kollade på Sverige-Portugal, det var jätte trevligt. Linda kom och hämtade upp mig för att åka till emil, hon hade med sig Zimba, som hon var hundvakt åt, söt hund!
Det var tänkt att vi skulle plugga lite matte hos emil innan matchen började, men det blev det inget med. När alla andra började kolla på Robinson så kom emma på att hon ville ha vindruvor, så vi bestämde oss för att bege oss till Wallinders. Då kom emil på den brilljanta idén att vi skulle ta tandemcykeln som stod på hans baksida, det tyckte jag och emma lät som en as bra idé, med tanke på att ingen av oss tidigare cyklat på en sån. Jag fick sitta längst fram, för emma vågade inte! Så när vi skulle börja cykla, så var det en bilväg vi skulle ut på. Det började med att jag inte kunde svänga och vi höll på att krocka med en bil, eller ja, bilen höll på att köra på oss eftersom vi körda ut mitt framför den.. Men som tur var så saktade den in, eftersom de i bilen förstod väl att vi inte var så rutinerade när det gällde att köra tandem.
När vi väl kom fram till hur den skulle köras så begav vi oss till Wallinders. När vi hade handlat färdigt så ville vi inte åka direkt hem, med tanke på att där kollades det på Robinson, så vi drog iväg på en liten tur. Vi åkte runt i stan en sväng, alla kollade på oss och vissa sa typ:-shit, vilken coooooool cykel! Vi cyklade sedan tillbaka hem till emil, där vi bestämde oss för att skrämma de andra.. så vi gick till baksidan och ställdes oss utanför i mörkret och bara stirrade in på de andra som satt vid tvn, de såg oss inte först.. men sen så vände sig anna g sig om, och jäklar vad hon skvatt, likaså kroken, hon blev rädd! Det tyckte iallafall jag och emma var svinkul! När vi kom innanför dörren så får vi igen för att vi skrämmdes, för där står emil bakom klädhängaren, jag blir as rädd och emma med, haha. Det var lite från "B1 och B2:s fantastiska äventyr!" 
Det var gött att Sverige fick med sig ett poäng hem iallafall i matchen! Och vad fan har Chippen gjort med håret!?!?!?!?!  Jag saknade Zlatan iallafall!
Det blev lite sent hem från emil med.. var tänkt att vi skulle åka typ efter matchen, vid tolv.. men tiden bara rann iväg, vi körde lite charader och satt och pratade. Och sen helt plötsligt var klockan halv fyra! och inte nog med det, man skulle ju vrida fram klockan en timma, så den var halv fem när vi åkte hem! haha. Men det var en trevligt kväll!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan kolla på tvn en stund.

Kommentarer
Postat av: Emma

B1 och B2s fantastiska äventyr! ja guud vilket äventyr de va:D

2009-03-31 @ 17:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0