Fredag

Forsta riktiga arbetsveckan har i London har gatt mycket bra. Dock en del grat och skrik fran lilltjejen pa morgonen, men jag borjar lara mig hur jag ska hantera det. (lite smisk har val ingen dott av? haha nej da, finns andra och battre satt att skota detta pa). De flesta dagarna denna vecka har sett ungefar likadana ut, jag gar upp och vacker flickorna, gor lite frukost till dem, tar bussen till raynes park station och gar till nursery med emma, jag och georgina aker till wimbledon dar hon gar i skolan, jag aker hem och ater frukost. Efter jag lamnat barnen ar jag jag ledig tills halv tva da emma ska hamtas. I tisdags akte jag till wimbledon och kollade i affarer, hittade ett par blaa laga converse skor som jag ska kopa imorgon. I onsdags traffade jag en tysk tjej som ar au-pair at en tjej i georginas skola.Vi tog en kaffe pa starbucks i wimbledon, sedan akte vi till Kingston och shoppade. Jag hittade ett par klackskor dar som jag tankte ha pa imorgon pa saras fest, men de fanns inte i min storlek dar sa vi akte till colliers wood, dar de hade lagt undan ett par till mig. I torsdags stadade jag hela huset. Nar klockan ar halv tva hamtar jag lillan pa nursery och vi gar till cottenham park och leker; bygger sandslott, leker i lekborgen ("I am the king of the castle" som emma alltid sager, sot unge), gungar och spelar lite fotboll. Nar klockan ar halv tre maste vi aka med buss 200 till wimbledon for och hamta den stora. Vi aker da hem och ater lite mellanmal, lekar antingen inomhus eller ute i tradgardenom vadret tillater (och det har det verkligen gjort sen jag kom hit, sol varje dag!! dock inte hela dagar, men valdigt mycket), ibland gar vi aven till nagon park. Vid halv sex ar det bad for flickorna som galler. Vid 6 brukar vi ata mat. Sen ar jag ledig och gora vad jag vill, ar oftast valdigt trott da sa blir bara softa.

Idag vaknade jag vid tio, gick ner och at frukost i vardagsrummet tillsammans med emma, vi kollade pa beebies (som ar ett barnprogram med olika program i, kommer inte pa vad jag skulle kunna kalla det for pa svenska). Vid elva tog vi(jag, jon och emma) taget till Waterloo, dar vi borjade var vandring genom London. Vi borjade med att ga forbi London eye, sen vidar mot Big Ben och The house of Parliament, Westminster abbey och vidare mot till ett stalle dar vi kopte lunch och gick till St James square(som ar en park) mycket folk och fint vader sa inga fel med lunch ute. Vi gick vidare mot Chinatown, Piccadilly circus och lite sant sevart. Jon sa att han inte kan sa mycket histora bakom allt men han kunde istallet beratta vilka pubar och nattklubbar som var bra! haha alltid bra och fa lite tips om det. Han visade aven nagra stallen som han brukade tycka var bra, som numera ar gaybarer, sa vi far se om jag gar dit...
Nar jag kom hem, satte jag mig i shorts ochlinne i tradgarden och solade, laste veckorevyn och drack kaffe, riktigt skon avkoppling.
Nu har vi precis atit, jag drickerlite vin och ater jordgubbar, mums. Allts fan vad mycket jag kommer dricka har under detta ar, vin och ol dricks en del i detta hus och aven i detta land, men men jag klagar inte! haha.

Ikvall blir det bara och vara hemma har och ta det lugnt, kanske se pa nagon film med jon (Maria ar ute ikvall med nagra vanner). Jag laddar infor imorgon istallet, da ar det dags for Sara fodelsedags kalas!! Vi borjar med lite drinkar pa Sketch (ligger i centrala, en bit fran oxford circus tror jag), sedan drar vi vidare till nagon nattklubb och dansar! Kommer bli en grym kvall.

Och foresten, nar vi satt och at lunch forut sa ringde en tjej som kande au-pairen som var har innan mig. Hon sa att hon jobbade for en svensk familj och lite sant. Och hon undrade om jag ville med pa picknick nasta vecka, oh gud sa mysigt tankte jag, sa det ville jag garna! Nar jag berattade detta for maria, sa trodde hon att det kan ha varit hon som jobbade for en gammal svensk tennis spelare i wimbledon, bor i varsta najsa huset osv. Vi far val vanta och se.

Jag trivs verkligen bra har, hoppas a

BYE


Min sma barn, visst ar dom fina? Ligger val i slakten....
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0