Torsdag

Okej nu far det racka med de har dumheterna, har inte skrivit har pa tva veckor! Hur daligt ar inte det?! 

For tva helger sedan var Joanna har. Hon kom hit pa torsdag kvall, da drog vi ivag till Wimbledon village, kopte med oss lite ol och glass och gick och satte oss i wimbledon common. Lite kul nar vi satt dar sa gick tva killar forbi och horde att dom sa nagot om att det var gott med magnum vit, vi fattade dock inte om de sa det till oss eller bara till varandra, sa jag sa typ bara, mm good, eller natt. Lat val kanske lite dissig men menade inget illa, sa sager han: "Are you pissed off maaaan".. haha what?? Nar de gatt ivag en bit borjade vi gapskratta. (joanna vet hur roligt detta var!!) Vi drog hem ganska sa tidigt.
Pa fredagen akte vi ivag till Kingston en svang, kollade lite affarer men orkade inte kopa nagot, sa vi tog bussen till tesco, som ar pavagen hem till mig. Vi handlade all mat och dricka vi skulle ha pa kvallen. Promenarade hem till mig och softade ett tag. Bakade jordgubbstarta, at lite lunch och gjorde oss iordning. Drog sedan vidare in till Hyde park. Vi borjade leta efter en plats dar vi kunde tanda varan engangsgrill, kande redan fran borjan att det kanske inte var direkt lagligt att grilla mitt i hyde park, men hade vi slapat med oss den, sa skulle vi fan tanda den! Vi hittade en liten yta, sa kunde vi tanda den pa asfalten.Det rakade dock vara precis utanfor ingangen till toaletterna sa nar det borjade ryka sa kom det pa alla som skulle ga pa toa, fick lite panik ocksa for det star ju pa att man inte ska elda under trad, och det var as mycket trad ivanfor och det rykte som fasen uppat. Joanna ringde sin pappa och han lugnade oss med att det inte var nagon fara. Efter att alla kollat lite snett pa oss och vissa fnissat lite sa fick vi antligen varan efterlangtade mat, och gud sa gott det var! Vi hade en as mysig picknick i Hyde park. Runt tio drog vi till tunnelbanan och akte in till piccadilly circus, och drog ivag till Tuger tiger. En mycket lyckad kvall!
Pa lordagen sov vi ett tag, sen drog vi till wimbledon common och solade och softade ett tag.Akte senare tillbaka till mig, gjorde oss iordning och drog in till stan. Kopte pizza och ol och drog till Hyde park. Dar satt vi ett tag, hade aven med oss en fotboll, sa vi spelade lite. Vi bestamde att vi skulle dra till den svenska puben. Som forra gangen sa gick vi fel nar vi gick av vid baker street. Gick nog runt i en timme och letade, tillslut gick vi till en annan tubstation som Joanna visste hur man gick puben ifran. Da antligen hittade vi den. Kom dit vid 22.40 och det stange 23. Hann med en ol iallafall. Akte tillbaka in till piccadilly, gick runt och letade efter ol(?), haha. Fan hittade inget bra, sa vi drog hem.
Pa sondagen sov vi ett tag, sen packade Joanna sin vaska. Vi drog in till Wimbledon, kakade as god varm baguette. Sen orkade vi inte gora sa mycket, sa vi akte till Gatwick. Vi kakade mat, checkade in vaskan, kopte godis och sen satte vi oss och spelade kort. Vid halv sju sa vi hejda, och Joanna gick in i sakerhetskontrollen och jag akte hem och kollade VM-finalen. SPANIEN!!

Veckan rullade pa, Georgina har sommarlov nu, sa har henne hemma om dagarna. Vilket innebar att jag jobbar ca 12h per dag. Ratt trott pa kvallarna! Och i onsdags kvall sa borjade jag spela fotboll, i ett damlag har i narheten av mig. Var lite kul nar jag kom dit, da motte jag tre kvinnor, ca 50 ar, haha, men kul att aven dom haller igang. Det var manga nyborjare och inte sa erfarna spelare, men det var ju sa jag ville ha det om jag skulle spela har, spela for att ha kul och halla igang. Sa ska verkligen fortsatta dar ett tag.

I torsdags kvall akte jag ivag till Clapham Junction, skulle mota Lukas dar. Det visade sig att planet var forsenat, sa stod val dar i ca 1,5h och vantade. Var val egentligen mer synd om honom som haft lite oflyt med forsenaingar osv.. Nar han val kom sa akte vi tillbaka hem till mig, gick typ och la oss direkt, for skulle ju upp och shoppa pa fredagen!
Vi akte in Waterloo pa fredag formiddag, promenerade in till Oxford street, gick forbi London eye, house of parliament, big ben, trafalgar square, piccadilly circus osv. Nar vi kom upp pa oxford st gick vi in i en affar, i forsta affaren blev det att borja shoppa och sedan rullade det bara pa. Tillslut kande vi, eller Lukas sig klar sa vi akte hem till mig, kakade lite mackor. Vi ringde och bestallde biljetter till We will rock you pa kvallen. Sa vi akte in till Tottenham court road och vi hade tankt att vi skulle kaka nagot innan, men blev inte riktigt sa, kopte oss en ol och lite godis inne pa musikalen. Fyfasen vad bra den var!! Helt sjukt duktiga alltsa. Saknade dock nagra latar, men valdigt bra anda! Efterat hade vi tankt att vi skulle ata, men vi var inte hungriga, sa ja denna dag at vi typ frukost och tva mackor. haha och ja lukas du vet vad mycket vi skamtade om detta! Vi tog tuben hem.
Pa lordagen hade vi tankt att kolla pa fotboll, forst tankte vi se Chelsea - Crystal palace, det var tyvarr utsalt. Sa vi tankte se Arsenal - Barnet, kande dock att vi inte orkade aka anda till Barnet, skulle ta oss ca 1,2h. Sa vi tankte att vi skulle ga pa museum istallet, for vadret var inte pa topp. Tankte ga pa Imperial war museum, tyckte det var lite dyrt, var det ju egentligen inte nu nar man tanker pa det.. Med tanke pa vad vi gick pa istallet, Natural History museum, var inte riktigt vad vi hade tankt. Typ dinosariur, gamla djur och sant ehm roligt.. Men tur att det var gratis iallafall. Efter vi varut dar en stund, sa akte vi till Chinatown och at mat, as gott. Vi tog tuben - taget hem. Tog det lite lugnt en stund, sen gjorde vi oss iordning och drog till Wimbledon och Wetherspoon. Drack lite vin, ol och pimms. Valdigt trevlig kvall! Drog hem med bussen runt 12.
Pa sondagen sov vi ett tag, gick upp och at frukost och sedan drog vi in till Wimbledon.Kollade lite i kopcentret, hittade typ inget sa vi promenade upp till common, satte och dar i solen ett tag. Vi gick tillbaka till Wimbledon, kakade pa Wagamama, as gott aven det. Har nu lart Lukas att kaka bade kina och japansk mat, inte illa det! Vi akte hem och hamtade hans vaska, akte till Clapham junction. Vantade en liten stund dar pa taget, denna gangen var det inte forsenat, men det visade sig flyget vara istallet nar han kom till Gatwick, typiskt.. Men det var en valdigt lyckad helg!!

I mandags hade jag och Georgina en heldag tillsammans. Vi akte till Tower of London, valdigt intressant och kul. Georgina blev dock lite trott i benen efter att gatt runt i alla torn och kollat, men hon verkade trivas dar anda. Hon gillar namligen histora, som aven jag gor, sa passade oss utmarkt.
I tisdags nar vi lamnat Emma pa dagis, drog vi till Ikea. Nar vi kom dit vid 9.30, sjalva affaren oppnade 10.00, sa vi gick till resturangen, kopte kaffe och juice och satte oss dar och vantade pa att det skulle oppnade. Vi gick in vid 10, hittade en "lagenhet" som de inrett, Georgina alskade den och ville flytta in dar med mig! sa jakla sot. Lite roligt for i den lagenheten fanns det en soffa, den hette Karlstad. Hon alskade verkligen Ikea och ville inte aka darifran nar vi var klara, hon ville ga ett varv till, men det hade vi tyvarr inte tid med. Vi kopte lite godis och brod och tog tramen hem. Hon kommer nog inreda sin forsta lagenhet med Ikea mobler, det tror jag! Eller varan lagenhet, for vi ska ju flytta ihop snart, bara hon och jag tydligen.. haha.

Idag ar det torsdag och jag lamnade Emma pa dagis imorse och Georgina hos en kompis, sa nu har jag haft nagra timmar for mig sjalv, gud sa skont det har varit. Och har aven 1,5h kvar tills jag ska hamta Emma och sedan Georgina. Sa tankte dricka lite kaffe, kaka smorgas och lyssna pa musik och bara njuta!

Hoppas allt ar bra med mina sotisar!
pusssssssssssssssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0