Lordag

Har inte skrivit pa ett tag vad som hant har i London.
Forra fredagen borjade fotbolls VM, softade hemma framfor tvn. Var tvungen att ladda infor lordagen, da jag och joanna skulle kolla England matchen pa en pub. Dagen borjade med att jag foljde med familjen till Kingston, for att kaka lite lunch. Vi at pa en italiensk resturang, at panini med parma, ost och na mer. Det var jatte gott pch mysigt med alla tillsammans. Maria bestallde in lasagne till emma medans hon sov, nar hon vackte henne, da ville hon saklart ha pasta och kottfarssas som georgina skulle ata, sa typiskt henne.. Men lasagnen fick hon allt ata. Efter vi hade kakat, sa sa jag hejda och tog bussen hem for att packa iordning lite saker och sedan aka till Sheperds bush(Westfield shoppingcentre). Dar motte jag upp Joanna, vi hade bestamt att vi skulle shoppa oss nagot fint att ha under kvallen. Men jag tankte att okej jag tar med ett linne och en kjol utifall att jag inte hittar nagot, tror ni jag kom ihag att ta med kjolen? Nej det kom jag inte ihag.. Sa var verkligen tvungen att hitta en kjol! Hittade faktiskt en ganska sa fort. Men sen hade vi anda inte sa mycket mer tid pa oss, vi var tvugna att hinna hem till Joanna, ata, gora oss iordning och ta bussen in till London. Vi kopte med oss en flaska vin att forfesta lite med. Nar vi gatt av tuben i Ealing, kopte vi oss en varsin baguette, och vilken sot gubbe vi handlade av(haha eller ja, Joanna du vet vad jag menar). Akte hem till Joanna, gjorde oss iordning, drack vin och forsokte soka efter den svenska puben, som vi planerat att se fotbollen pa, pa internet. Vi trodde vi hade hittat hur vi skulle ga dit, vi skulle ga av pa Baker street och darifran var det inte sa svart. Hade aven pratat med sara som sa att det var den enklaste stationen att ga av vid. Men smarta som vi ar sa gar vi av pa den andra stationen som vi sag lag narmare. Men darifran hade vi ju ingen aning om hur vi skulle ga, hittade inte gatan som vi hade sett pa datorn. Sa vi fragade vart Baker street lag, gick ditat, men trodde inte vi hade tid att ga, sa hoppade pa narmsta tub. Kom fram till baker street, hittade inte svenska puben, klockan var 19.25, matchen borjade 19.30, vi hade sagt innan att vi skulle vara pa puben senast 18.00, oops. Efter lite letande bestamde vi oss for att ga in pa fprsta puben vi sag, det var mycket folk, men vi kom in. Bestallde en ol och upptackte att vi var 10 min sena, men men vi kom in och det var det viktigaste. Vi sag hela matchen (pratade mest sa var val inte sa jatte insatta, men matchen var ju inte sa bra heller sa kvittade val..). Vi tog lite kort och sen undrade en italienare om han skulle ta ett kort pa oss bada, och det gjorde han. Var inge mer med det. Forens nar vi gatt ut fran puben och hunnit gatt en bit, kommer han springandes efter oss och sager typ want photo, eller natt. Han star med sitt lexikon och forsoker fraga om han kan fa varan mejl eller natt och varat foto, vi bara eh nej jag tror inte det va.. Okej sa vi gick vidare, kopte en flaska vin och lite godis. Tog en buss till en park nara oxford street, dar vi satte och chillade. Var verkligen super duper mysigt!! Nar vi var klara dar, gick vi ner till oxford circus, tankte kolla efter en bra RnB klubb. Vi fragade en kille som korde cykeltaxi, han berattade att det fanns nagra i Soho, och vi bestamde oss for att han skulle kora oss. Haha fyfan vad kul det var, fattade inte att vi verkligen hoppat pa den dar cykeln. Han korde oss till ett stalle, Club49 och nagot mer stalle. Vi gick in pa det andra stallet forst, upptackte att det inte var nagot foross, gick in pa Club49, det var val inte heller sa mycket for oss, men vi fick gora det basta av situationen, vi dansade! Traffade nagra mexikanare, valdigt trevliga. Forsokte mig pa att prata lite spanska, gick val sadar.. Men han forstod lite! Roligast var nog "bogen" som de kallade honom, fyfan vad han korde, hoppade runt, dansade en massa, ojojoj. Men det var helt okej anda, det blir ju vad man gor det till. Runt halv tre gick vi mot nattbussen, jag foljde med Joanna hem, orkade inte ta mig sjalv till Trafalgar square, och sen ar det ju roligare att aka hem tillsammans. Vi satt pa nattbussen och pratade, helt plotsligt vander sig en kille om och fragar vart vi ar ifran och en massa. Vi pratar lite och senborjar aven nagra fler snacka med oss, en kille fragar vart vi varit ikvall, jag bara i Soho nagonstans, borjar sedan kolla pa min arm och ser att vi varit pa club49, haha det var faktiskt kul.(lat inte sa roligt kanske, men det vare). Val hemma hos Joanna, somnar vi valdigt fort.
Vaknar upp och ar pa topp, eller inte.. Borjade kolla igenom kameran och Joanna sager: Vi akte ju cykel igar! haha det hade vi visst glomt.. Men mindes detju sjalvklart. Vi gick upp kakade frukost, akte in till London. Var valdigt sega sa bestamde oss for att fika/luncha. Sa vi gicxk runt ett tag, hittade Eds. Som ser ut som taget ur en scen ur grease, as frant stalle, spelade massa skon musik och det kandes som i en film. Akte sedan hemat. Blev att chilla resten av kvallen.

Denna veckan har jag bara jobbat, hade kannt mig forkyld och inte alls bra. Och i torsdags eftermiddag madde jag piss. Sa sov hela dagen igar typ. Och idag tog jag en promenad pa dagen till Wimbledon. Gick hemat, dar det var fullt os infor grillfesten. Alla kom, jag och Lisa lekte med barnen, jag hade mest Emma runt mig sa Lisa fick skota spelet och jag fick ta hand om Emma. Men det var gosigt. Vi kollade nagra dvd filmer, at och lekte. Nar alla akt hem pratade jag med min underbara basta snos bebbe pa skype, den tjejen ar val for rolig hon! Vi har en massa planer pa g nu, kommer bli saaaa bra!
Nu ska jag nog sova, mar inte helt okej faktiskt. Imorgon blir det softa pa dagen, sen bio och kak med Lisa, Liisi och nagra fler, mysigt.

Gonatt, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0