Mandag

Helgen har varit toppen! I fredags kvall akte jag ivag till Wimbledon vid 9 for att mota Liisi och Agnes. Vo drog forst till en pub, Weatherspoon, och drack lite ol och vin. Liisi berattade om hur trevliga Magnus Norman och SImon Aspelin var. Och jag sa att jag var avundsjuk och att det var valdigt haftig att dom bodde hos dom. Da sager hon, ja men kan du inte komma hem till oss nagon dag da nar dom ar har? Jag bara: eeeeh JAAA! haha, sa vi bestamde att jag skulle komma palordag kvall, for da skullehon vara barnvakt. Och vi kunde ju bara hoppas pa att dom var dar.. Runt elva skulle vi mota tva kompisar till Agnes, Hanna och Emma, Emma ar svensk sa det var kul att prata lite svenska med henne. Vi drog till nattklubben, Po na na. Liisi kanner en bartender dar sa vi stod pa listan och gick in gratis, goott. I borjan var det inte alls mycket folk, men ju mer klockan blev desto mer folk kom det och till slut var det ganska sa fullt. Jag och Liisi satt ute pa terrassen, traffade massa roligt folk som vi snackade med. Vi dansade lite, men tyckte dock att musiken var si sader, och jag var inte helt okey efter min forkylning, sa satt mest och chillade, vilket var hur trevligt som helst. Runt 3 drog vi darifran, jag tog min nattbuss, som bara tog 10 min fran Wimbledon, brukar ju ta ca 1h nar jag aker fran Trafalgar square.
Vaknade runt elva pa lordagen, drog ivag till Kingston for att hitta lite presenter osv. Har ju nagra som har fyllt eller fyller ar nar jag kommer hem, sa maste borja kopa pa mig lite nu sa jag slipper fa panik den sista helgen innan jag aker hem. Akte hemat, Maria gjorde iordning en pimms till mig, as god drink! Dock lite stark, sa hade ju rackt med en, men hon bjod pa en till och kunde ju inte tacka nej for den var ju sa god. Skypade med varldens basta caroline! Och som jag saknar den tjejen! pusss pa dig hjartat. Runt halv nio skulle jag aka ivag till Liisi for att se pa fotboll och film. Rakade dock hoppa pa bussen pa fel sida, sa kom helt fel. Men fick ta bussen tillbaka och bli lite sen. Nar jag val kommer fram kommer Liisi ut och moter mig, vi gar in och hon visar att vi ska in dit, tv-rummet alltsa. Jag horde inte att det var nagra dar sa trodde vi var sjalva Men nar jag kommer in sa sitter MAGNUS NORMAN dar! Shit tankte jag. En annan kille var aven dar, Chad. Vi halsade pa varandra, tog i hand o grejer, haha. Vi pratade lite om vart i Sverige jag var ifran och att min pappa ar fran Filipstad, samma som magnus alltsa. Han var verkligen super trevlig, och jakligt SNYGG!! Han har tyvarr flickvan.. Vilket bade jag och Liisi var ganska besvikna over.. Vi kollade pa USA-Ghana. Sedan en fransk film. Helt okej faktiskt. Johan Carlsson och familjen kom hem en svang. Pratade aven med han en svang, jatte trevlig aven han! Tog bussen hem runt ett. Fick ta min nattbuss fran Wimbledon. Och nar jag star och vantar pa bussen, sa lyssnar jag pa musik. Hor att nagon sager nagot men tror inte det var till mig. Helt plotsligt rycker nagon ur ena horluren, sa star det nagra kilalr dar. De fragar vilken buss som gar till Kingston, och det var ju samma som mig. Sen hade jag mitt beatles linne pa mig, den ena killen pekar och sager att han alskar beatles och borjar frag vem min favorit var i gruppen och vilken som var min favorit lat och en massa. Vi fortsatte prata en massa och holl pa att ta fel buss och en massa. Nar ratt buss val kom sa satt vi och fortsatte prata, och sen ska jag saga en favorit lat av beatles, da sager jag Let it be och alla 5 killarna borjar sjunga, mitt stopp var dock nasta, men nar jag gick av horde jag dom fortfarande innan dorren pa bussen stangdes. haha jag gic typ och skrattade for mig sjalv hela vagen hem, kanske inte lat sa roligt men fan vad kul det var!
Pa sondagen vaknade jag runt tio, gick upp och at frukost, satte mig ute och laste i solen ett tag. Runt 1 akte jag till Wimbledon, dar skulle jag mota Liisi, och dra ivag till Weatherspoon och kolla fotbollen. Var sant jakla drag pa puben innan matchen, men ju langre det gick desto surare vart folk. England var inge vidare denna matchen, sa de forlorade ju med 4-1. Men jag tyckte inte dom var sa daliga sa att de skulle loosa med 4-1, men men sa blev det iaf. Tog en promenad hemat, skypade med min underbara familj, dom ar sa sota. Gick hem, kollade Argentina-Mexico, som slutade mycket bra. GO ARGENTINA.

Nu har jag precis legat ute i solen ett tag, as gott. Ca 32 grader har idag. Nu ska jag ga ivag och hamta Emma,sa ska vi ivag till parken och busa lite.

pusssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0