Paris

Battre sent an aldrig sa ska jag antligen skriva om Paris resan!

Dag 1: Dagen borjade med att jag gick upp vid halv fem, kakade frukost, packade det sista och tog bussen till Morden tunnelbanestation. Nar jag val om dit sa sag jag att "mitt" tag var inne, sa jag hoppade pa det, och nar det precis hade borjat aka markte jag att det var fel, det delade sig langra fram och da skulle det inte ga till Embankment! Fick panik, men hoppade av pa nasta och kom pa att jag kunde vanta pa det som kom, efter sa det gick bra iallafall. Val framme vid Embankment motte jag Joanna och efter en stund kom bussen som skulle ta oss till Paris! Resan tog sin lilla tid, vi var framme runt 4, da akte vi till hotellet,packade upp lite och sen gick vi ner till bussen igen som skulle ta oss till Sightseeing baten, men nar vi kom dit sa var vi forsenade sa vi kunde inte aka med den, sa det skulle bli kvallen efter istallet. Sa jag och Joanna beslot oss for att aka upp i Eiffeltornet. Jag var as nervos, fyfan det var sa STORT! Vi stallde oss i en ko, orkade typ inte sta dar, var trotta och hungriga, sa vi visste inte riktigt vad vi skulle gora, men vi sag att en annan ko var kortare sa vi gick bort dit. Och dar trodde vi aven att vi kunde ga upp, som vi hade planerat. Nar vi kom in sag vi bara en hiss, fick panik, fragade om man kunde ga, det kunde man inte dar, fick panik igen, men beslutade att aka upp med hissen till forsta vaningen. Nar hissen stannar dar, ar vi beredda att rusa ut, MEN, dorren oppnades inte, den fortsatte aka, fick PANIK igen! Nar dorren oppnades pa andra vaningen klev Joanna ut och kande att det var luuugnt, sa jag klev ut med mina skakiga ben, kande med att det var lugnt, sa det var helt underbart alltsa! Shit vilken harlig kansla!! Paris ar en grymt fin stad. Efter detta akte vi tillbaka till hotellet, kande att vi var varda lite pizza,ol och cider pa varat hotellrum, sa vi gick ner till en pizzeria i narheten. Nar vi gicktillbaka till hotellet visste vi inte riktigt om vi kunde ta med den upp, sa jag rakade typ vanda upp och ner pa pizzorna och senare tappa den, men trodde det var lugnt. Men nar vi kom upp och skulle oppna kartongerna, markte vi att det var tva deghogar, sag sjukt vidrigt ut. Och den ena pizzan var det bacon och agg pa, uuuh. Men vi borjade ata och insag att det faktiskt var okej( det var inte okej, vi var bara hungriga). Sa dagen efter nar man tankte pa hur det verkligen smakade, blev man lite latt illamaende.. Vi kollade aven pa eurovision som tydligen var den kvallen, det var helt okej. Ar inget storre fan va det men kanns anda lite tradition.

Dag 2. Vi hade stallt klockan pa 7, for att ha tid att ata frukost och gora oss iordning. Vid nio skulle vi aka pa en rundtur i staden. Vi borjade med Montemarte, kollade kyrkorna och utsikten. Sen vidare till moulin rouge och Notre dame. Sedan var det fri tid for dom som inte skulle med till Versaille. Jag och Joanna tankte dra pa varsta shopping rundan, blev det sa? Eh nej, allt var stangt!! vi fattade verkligen inte hur alla kladaffarer kan vara stangda pa en sondag i centrala Paris! Sa vi fick bege oss tillbaka till hotellet, gora oss iordning, dra vidare till Truimfbagen och sedan till sightseeing baten. Det var en mysig tur, dock lite kallt, men fick se Paris fran vattnet, vilket var kul. Nar vi var klara med turen, sa tog vi tunnelbanan till ett stalle som vi hittat i min lilla Paris guide bok, skulle tydligen vara mycket studenter dar. Vi skulle folja gatan ruuuue.. nagonting och sedan komma till Le violon dinguuuue! Nar vi kommer dit sa star det att det ar STANGT! Vi blir helt knackta, det var ju varan bar den kvallen.Jaja inte mycket att gora at, vi gar vidare och satter oss pa en pub, dricker lite ol/cider och snackar, det var valdigt mysigt. Nar vi ska ga mot tunnelbanan, kanner vi helt plotsligt vad gott det vore med glass, vi hoppar in pa narmsta kiosk och gar fram till glasskylen, vi ser magnumen vi vill ha. Jag forsoker oppna kylen men det gar inge vidare, rycker ratt mycket i den, funkar inte. Vi vander oss om och dar star han som jobbade dar med nyckeln i handen. oops. Betalade ca 50 spann for tva magnum, helt sjukt tyckte vi. Men gott vare. Akte hem, somnade ganska sa fort. (tokdacka)

Dag 3. Gick upp aven denna morgon vid 7. Gick ner och kakade frukost, tog med oss lite matsack til bussresan. Vi aker med bussen fran hotellet vid nio, da aker vi mot Lovren. Dar skulle vi kolla Mona Lisa, och allt annat som fanns dar inne. Kollade dock bara nagra grejer, sen tankte vi att vi skulle ga och forsoka shoppa nagot. Hittade ett varsitt Save the ocean linne och ett varsitt shotglas med eiffeltornet pa. Det var varan storshopping i Paris det! Vi aker fran Lovren vid halv 2 typ, en massa trafik, sa vi blir forsenade till Farjan. Missar den vi skulle aka med, far vanta pa nasta, tillslut kommer vi pa den. Koper kaffe ocg varmchoklad och sitter och chillar. Vi ankommer till Embankment strax fore elva. Da gar vi over bron till Waterloo och darifran ska jag ta tag hem och Joanna taxi. Far rusa till taget, och hinner natt och jamt pa det. Visste inte da om Joanna hade hittat sin taxi"kille", sa vart lite orolig, men det hade hon efter lite letande. Tillslut kom jag hem och somnade ganska sa fort. Var inte sa laddad for att ga upp och jobba dagen efter, men fick ga..

Da har jag skrivit lite iallafall, kunde nog fatt med mycket mer, men det var detta jag kom pa nu.

Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0