Torsdag

Okej nu ar det riktigt illa av mig, maste nog uppdatera lite oftare.. men orkar jag? njaaaeee.. nej!

Men iallafall, den senaste tiden har varit lite upp och ner med barnen. herrgud vad jobbiga de har varit, men denna veckan vande det och de var helt plotsligt jatte duktiga och lyssnade och uppforde sig bra, tills idag nar emma skulle borja grata nar vi skulle lamna parken.. jaja hon har varit bra i tre hela dagar sa ar ju ganska normal for en flicka pa 3,5 ar att grata ibland. bara att forsoka gora sitt basta av situationen.

Forra torsdagen akte jag och motte emil i clapham junction, vi skulle ta taget till raynes park, men markte efter en stund att det hade akt forbi raynes park, vi hade inte markt att det stannat sa det kan inte ha stannat dar for da hade vi markt det! jaja bara att hoppa a nasta och aka tillbaka tankte jag. sa vi ska ta taget mot waterloo, jag blir stressad nar jag ser att taget ar pavag att aka sa i skyndar oss pa, men marker nar det borjat rulla att det visst var ett direkt tag till waterloo, haha herregud snacka om snurrig.. resan tog oss ca 1h langre an vad det skulle gjort. Val hemma i huset satt vi i koket och at macka och snackade ett tag. Pa fredag morgon gick vi upp vid 10for att aka in till London och kolla runt lite. Emil fick se bl a Big ben, house of parliament, london eye osv. Sen drog vi en runda pa regents street och oxford street. Emil hittade lite klader, men ville vanta och se om det fanns nagot battre. Vi gick aven forbi Burberry och pratade med sara en svang, sa kul att antligen traffa henne igen! Vid 4 drog vi oss tillbaka hemat, vi bestmade oss for att forsoka hitta ett matstalle i raynes park, vilket visade sig ta sin lilla tid.. Tillslut hamnade vi pa wetherspoon och bestallde hamburgare och ol, as gott efter en slitsam dag pa stan. Bada var ratt sa sega sa vi bestamde oss for att vila en stund nar vi kom hem, ratt kul att vi bada somnade och nar jag skulle vacka emil sa var ingen av oss direkt sugna pa att dra ut, men ut skulle vi! sa bara att fixa sig iordning och ta taget in till stan. Vi drog forst till en pub i soho, nar vi skulle ga darifran sa sager emil: "Ar det dar en kille?" och kollar pa en "tjej" i kjol och lila pumps. Jag kollar, men hinnerinte svara innan han sager:" JA det ar en kille!", haha jag borjade verkligen gapskratta, var egentligen inte sa roligt, men blev bara sa komiskt, inte var dag man ser en transa liksom, inte om man bor i karlstad iaf. Vi drog iallafall vidare till en pub bakom piccadilly circus, fick visa leg i dorren och vakten gav oss varsin fribiljett till en nattklubb pa andra sidan gatan, Bar rumba, som jag har varit pa en gang innan sa verkade som ett bra stalle att dra till. Val inne pa puben fragade jag tre killar om vi kunde satta oss bredvid dom, eftersom det var lite fullt, det gick bra och jag hann knappt satta mig innan en av killarna fragar pa svenska:"Ar du svensk?!" "Ja, synd det eller?" "haha, JA det gor det faktiskt!". Det visade sig vara tre skona stockholmare som var dar pa semester. Vi satt och snackade med dom och de bestamde sig for att folja med oss till Bar rumba. Men innan inne pa puben borjade emil och en av killarna prata om en kille som satt vid varat bord typ, och sa att han var likt "den onda i mumien" eller natt, sa de var tvugna att fraga honom, men det var inte han, tydligen.. Men jag hade ju ingen aning sa visste ju inte. Lite innan tolv drog vi mot klubben, det var lite ko och nar vi kom fram sa fragade vakten hur manga vi var, fem svarade jag och sen kollade han pa oss och fragade vart vi varifran, nar vi sa Sverige, da fick vi komma in, haha ratt konstigt anda att de verkligen inte slapper in vilka som helst.. Val dar innen drack vi lite mer, tequila, ol, mojito osv.. Var en as lyckad kvall, med mycket dans och roligt sallskap! Tog nattbussen hem och var hemma halv fem. Pa lordag morgon var man ratt sa seg, kom ner i koket och maria tyckte jag sag forjavlig ut, haha, tack? eller natt.. Nej men lite mycket alkohol och lite somn, da ar man inte sa vacker sen. Vi drog iallafall till Starbucks och kakade frukost, sen drog vi till regents street, emil shoppade skor, jacka och troja som han kollat pa dagen innan. Vi drog sedam en fika, var helt doda.. TUR att vi skulle vara barnvakt pa kvallen och inte hade planerat en till utgang, da hade jag varit stendod pa sondag vill jag lova. Val hemma sag vi till att barnen at kvallsmat, sen kollade vi alla pa tvn en svang, sen var det sovdags, laste saga och nattade barnen. Sen bestallde vi indisk mat, saaa jakla gott vare. Sag aven pa Shutter Island, lite knepig film alltsa.. Fattade inte riktigt slutet, men kan ju iofs ha berott pa att jag somande sista 30... Vid tolv kommer maria och jon hem, lite latt berusade. Maria kommer in i koket:"Yes, i am drunk.." haha skon. Vi var ratt trotta sa vi hade tankt att sova precis nar de kom, men det blev det inget med, vi satte oss vid koksbordet och de fortsatte drickandet, och vi pratade och hade det trevligt! Klockan blev typ halv tva.. Pa sondag gick vi upp vid tio, kunde ju inte sova bort sista dagen liksom. Vi tog taget till waterloo och sen en battur till Greenwich, as fint vader och as fint att se London fran vattnet. I greenwich kollade vi in marknaden och sen tog taget till city, kollade runt lite och sen drog vi till pizza express och kakade. Hade inte sa mycket mer tid kvar sen, sa drog tillbaka hemat for att emil skulle packa ihop sina grejer. Tog taget till clapham junction och vips sa var denna helgen slut. Det var iallafall en kanon helg och jatte kul med besok! Ar man lika storda som oss tillsammans sa blire svart att fa det trakigt, haha.

Imorgon tankte jag dra ivag och borja lite smatt att kolla efter julklappar och aven kanske shoppa lite sjalv. Klockan sju sa borjar jag jobba, pa puben. Det ska bli as kul! men ar lite pirrigt anda..

Nu ska jag fortsatta dricka mitt te och bara ta det lugnt.

Hoppas alla har en fin kvall och far en harlig helg.

puss love you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0