Lordag

Sa fran och med nu hade jag tankt att forsoka uppdatera lite har i bloggen.
Det borjar narma sig hemresa, tio helger kvar har i London, vart har tiden tagit vagen?? Det ar valdigt blandade kanslor, ska bli super harligt att antligen fa komma hem, men samtidigt kommer jag att sakna allt har! Men det kanns som att jag har gjort mitt har pa nagot satt, jag vill gora nagot nytt nu. Och jag kan ju alltid flytta tillbaka i framtiden.
De senaste veckorna har jag jobbat som vanligt, eller ja Maria ar hemma nu tills mitten pa februari, sa hon hjalper mig att hamta och lamna barnen, sa det blir lite mindre jobb, vilket ar skont. Jag borjade aven att plugga en engelska kurs for nagra veckor sedan, den ar tisdag och torsdag kvallar. Jatte harligt folk och bra larare, och jag tror att det kommer lona sig, fa trana mer pa engelskan och framforallt grammatiken. Sen har fotbollen dragit igang igen, det ar ju sa roligt! Och nu har vi fatt en ny tranare och jag tror att det kommer bli mycket battre nu, for mer folk borjar komma tillbaka och nya spelare ar och provtranar. Har aven jobbat lite i puben, men kanner att jag inte riktigt kommer hinna jobba dar sa mycket nu, for som jag sa, sa har jag ca 10 helger kvar har i London, jag spelar fotboll pa sondagar och vill kunna hitta pa roliga saker pa fredagar och lordagar utan att behova tanka pa jobb.
Jag och Liisi har aven bokat en resa till Manchester, vi aker dit 12-13 februari, kommer bli svin kul! Och har vi tur sa kommer vi fa biljetter till Manchester United - Manchester City, det vore ju drommen det. Helgen efter ska vi antagligen aka till Cardiff, lordag - sondag, Liisi har varit dar och hon sager att det ar jatte fint, sa jag hoppas vi kommer ivag. Den helgen ska den nya au-pairen komma hit och halsa pa, sa jag ska forsoka att inte vara har da, sa en resa vore bast. Forhoppningsvis kommer Joanna hit forsta helgen i februari, hoppashoppas!! Och i mars kommer Bjorn och Caroline pa besok, kommer bli awesome! Sa jag har inte sa manga helger till overs direkt, sa ska forsoka planera vad jag vill hitta pa har i London innan jag aker hem.
Igar traffade jag en kille som nyss flyttat hit for att jobba som au-pair en bit med taget fran mig, Jonatan heter han. Verkligen super trevlig och skon kille! Vi traffades vid piccadilly och gick upp mot Oxford st dar vi kollade in lite affarer, orkade inte riktigt shoppa sa mycket sa vi drog till en pub i Soho och drack nagra ol och kakade mat. Lite senare akte vi hem till 2 killar och 2 tjejer som delar en lagenhet i ostra London, vi drack lite vin, snackade och hade det trevligt. Senare tog vi tuben till Charing cross, dar vi skulle mota upp en kompis till Jonatan for att sedan ga pa gayklubb, Heaven. Dock borjade jag ma valdigt illa precis nar vi kom in (fattar inte riktigt varfor, for jag hade verkligen inte druckit sa mycket..), sa jag bestamde mig for att aka hem, somnade pa dirren.
Idag motte jag upp Caroline fran min engelska kurs, jatte trevlig tysk tjej! Vi akte till Ikea, hon ville namligen kopa lite saker till sitt rum + att vi ville kopa lite mat, eller rattare sagt jag ville kopa mat. Hon alskar tydligen Hotdogs fran Ikea, sa vi var ju tvugna att sla pa stort, kopte oss tva korvar med brod, ganska matt efterat om man sager sa.. Ikvall blir det bara att softa, har as ont i huvudet och ar super trott. Maste ladda infor min match imorgon, vi spelar mot Croydon i Croydon, sa ska aka lite innan 12 harifran, Cherry hamtar upp mig som tur ar. Imorgon kvall ska jag vara barnvakt, for Maria och Jon ska pa quiz-night pa puben The Dog and Fox i Wimbledon Village. Och sedan borjar en ny vecka med jobb, allt kommer ga sa fort nu. Man hinner ju knappt med i svangarna..
Nu blir det te och lite frukt eller macka att ladda upp med infor morgondagen.
Hoppas alla har en trevlig lordagskvall!
puss pa er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0