Torsdag

Då kom äntligen antagningen till hösten, jag blev reserv 21 i Stockholm, väldigt väntat, så det blir nog inget pluggande till hösten. Känns rätt gött faktiskt, jobba och tjäna lite pengar istället, och även fundera ut vad jag verkligen vill läsa och arbeta med. Och nu kan jag äntligen börja planera min framtid, eller ja hösten iallafall. Jag sitter just nu och uppdaterar mitt CV, kollar lediga jobb i Stockholm, för det kommer antagligen bli så att jag flyttar till Stockholm ändå. Jag har länge velat testa att bo där och nu har jag ytterligare en anledning att testa på denna fantastiska stad. Just nu känns allt väldigt bra och spännande, jag älskar att testa på nya saker och jag är redo för ett nytt kapitel i mitt liv. Jag vet att det gamla alltid finns kvar, de vänner som betyder något kommer alltid finnas med en och 2,5h bort hindrar en inte från att höras och träffas. Utan att testa saker så vet man inte hur det är, man måste våga släppa det trygga och bekväma och leva ut sina drömmar, man ska inte nöja sig med att det är okej, man lever bara en gång och då ska man känna att man lever. Livet är för kort och skört för att göra saker man inte mår bra av. Världen är full av möjligeheter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0